بررسی سنگ تایل و اسلب - آی ام سی مارکت

تفاوت اسلب و تایل

سنگ تایل با اسلب تفاوت های دارد و اگر با آن ها آشنا شوید به شناخت بهتری نسبت به تایل دست پیدا می کنید.

شکل نهایی آن ها متفاوت است:

سنگ های اسلب بعد از برش خوردن از سنگ کوب دوباره قابلیت تغییرات در زمان ساختمان سازی را دارند این امر در حالی است که تایل فرآورده ی نهایی سنگ بری است و به هیچ عنوان نمی توان شکل نهایی آن را تغییر داد؛ زیرا لبه های کار بسته می شود و روی کار جلا داده می شود که با برش خوردن شکل زیبای اولیه خود را از دست می دهد.

اندازه سنگ در هردو حالت متفاوت است:

تفاوت دیگری که در تایل و اسلب وجود دارد اندازه و کیفیت آن است. عموماً سنگ های که کیفیت بیشتری دارند به سنگ اسلب تبدیل می شوند تا مقاومت آن ها در زمان استفاده تضمین شود. این امر بدین معنا نیست که از سنگ های بی کیفیت برای تایل استفاده می شود، زیرا سایز های کوچک خیلی نیاز به مقاومت بالا در زمان ساختمان سازی ندارند.

قیمت بسیار متفاوت:

قیمت تایل از سنگ اسلب ارزان تر است از همین رو استفاده از این محصول طرفداران بسیاری دارد. با توجه به این که در مقایسه ارزش کار به قیمت آن کیفیت بسیار بالایی دارد و با یک دقت و ظرافت خاص برش تایل دنبال می شود در ساخت و ساز های داخلی از این سنگ بسیار استفاده می شود.

انواع سنگ تایل

اگر بخواهیم سنگ تایل در یک دسته بندی کلی قرار دهیم می توانیم به نمونه های فوق اشاره داشته باشیم:

 مرمر

 مرمریت

 گرانیت

 سنگ آهک

 تراورتن

 سند استون

 سفال

 انیکس

 کوارتز

ابعاد سنگ تایل چگونه است؟

سنگ های تایل در صنعت ساختمان سازی یکی از پر کاربرد ترین محصولات به شمار می آید از همین رو در سایزهای بسیار متنوعی راهی بازار شده است. حتی شما می توانید ابعاد سنگ تایل را متناسب با نیاز خود با سایز دلخواه تان سفارش دهید. ضخامت این سنگ ها کم است از همین رو استفاده از آن ها بسیار ساده است.

 ۴۰*۴۰

 ۵۰*۵۰

 ۶۰*۶۰

 ۸۰*۸۰

سنگ های تایل تزئینی

تایل را برای مصارف دکوراسیون داخلی آشپزخانه و منزل نیز به کار می گیرند. در این راستا از ترکیب سنگ و استیل که متشکل شده از قطعات سنگی برشکاری شده با قابی استیلی شکل و درجه یک است بهره گرفته می شود و از نور موضعی برای درخشش بیشتر آن استفاده می شود. این نمونه سنگ های تزئینی ب روی شبکه های توری شکل مونتاژ می شود و قابلیت انعطاف پذیری داشته و نیاز به بند کشی با استفاده از این سنگ ها نیست. رویه این قبیل سنگ ها در برابر حرارت بسیار مقاوم است و رنگ استیل آن نیز تغیر رنگ نمی دهد. برای برش این سنگ ها از کاتر استفاده می شود و در زمان نصب از چسب سنگ استفاده می شود.