برترین متر لیزری

با توجه به رشد تکنولوژی و تولید ابزارهای اندازی گیری متنوع و متفاوت شاید انتخاب برای کاربران کمی ساخت باشد. برای انتخاب بهترین ابزار اندازه گیری که بتوان با سرعت و دقت بالایی اندازه گیری کرد نیاز به این داریم که برخی موارد و مزیت های مهم که در انتخاب موثر هستند را بدانیم و در خرید مدنظر قرار دهیم. از دیگر موارد مهم سبک و قابل حمل و کاربرد ساده و آسان است. برای پاسخ به این سوال که، چگونه می توانیم متر لیزری مناسب با کار خود را انتخاب کنیم شما را با مهم ترین نکات خرید و راهنمای متر لیزری آشنا می کنیم. معرفی این موارد در جهت این است که یک ابزار کارآمد و مناسب در اختیار داشته باشید که از بالاترین کیفیت برخوردار باشد. برای ارائه راه حل های خرید ابزار و انتخاب بهترین متر لیزری با توجه به نیازتان با ما همراه شوید.

متر لیزری چیست؟

متر لیزری در واقع یک ابزار اندازه گیری است که از آن برای اندازه گیری استفاده می شود. با کمک این ابزار اندازه گیری می توانیم طول، سطح، فاصله و حتی برخی از محاسبات فیثاغورثی ( محاسبه فیثاغورثی یعنی اینکه با اندازه گیری دو ضلع، اندازه ضلع سوم را نیز بدست آورد) را با پرتو لیزر و عدسی اندازه گیری کنیم.

متر لیزری یک پالس متمرکز از نور را به سمت اجسام می فرستد و با کمک مدت زمان رفت و برگشت پالس لیزر به هدف، اندازه گیری و محاسبه را در مدت زمان کمی مشخص می کند.

متر لیزری که به آن دیجیتال هم گفته می شود توانایی این را دارد که در کمترین زمان فاصله ای طولانی را اندازه گیری کند. در بعضی مواقع نیز می توان از متر لیزری دوربین دارد استفاده کرد و یا متر لیزری فضای بیرون که در محیط های باز کاربرد دارد.

متر لیزری در کجا استفاده می شود؟

کارهای مختلفی وجود دارد که برای اندازه گیری آنها از متر دیجیتال استفاده می شود. متر لیزری به خاطر سرعت بالا و دقت در اندازه گیری انتخاب همیشگی اهل فن برای سنجیدن فاصله ها است. ابزار های اندازه گیری کاربرد های متنوع و وسیعی دارد و به همین دلیل است که باید پیش از خرید بهتر ابزار دیجیتال اندازه گیری باید به مشخصات آن توجه کنیم. در ادامه شما را با کاربرد های متر لیزری (دیجیتال) آشنا می کنیم.

از فضا های باز استفاده از متر لیزری فضای باز بیشترین کاربرد را دارد و به گونه ای طراحی شده است که بتوان فاصله های طولانی را نیز اندازه گیری کرد.

  • ساختمان‌سازی
  • دکوراسیون داخلی
  • نصب کاغذ دیواری
  • پارتیشن بندی
  • کابینت‌سازی

ویژگی های بهترین متر لیزری

ویژگی بهترین متر لیزری

برد یا دامنه متر لیزری

یکی از نکات مهم در زمان انتخاب متر دیجیتال این است که توجه کنیم متر تا چه اندازه می تواند فاصله میان دو جسم و یا دو نقطه را اندازه گیری کند. البته توجه کنید که این موضوع می تواند متناسب با نوع کاری که در نظر دارید انتخاب شود.

این عدد متناسب با نیاز و نوع استفاده می تواند بین بازه عددی ۲۰ تا ۲۵۰ متر باشد. هر چقدر برد و دامنه متر لیزری قابلیت اندازه گیری فاصله های بیشتری داشته باشد مناسب تر است و از آن می توان در موارد گسترده تری استفاده کرد.

دقت در اندازه گیری

دلیل انتخاب متر لیزی به این خاطر است که از دقت در اندازه گیری برخوردار است. پس این موضوع از اهمیت برخوردار است و در کارهای حساس و مهندسی باید متری را انتخاب کنیم که از دقت بالایی در اندازه گیری برخوردار است.

دقت در اندازه گیری به این معنا است که عددی که به وجود می آید در کم ترین حد از خطاها و یا صفر باشد. در زمان خرید متر لیزری حتما باید به نوع کاری که قصد انجام آن را داریم دقت کنیم برای مثال در کارهایی مانند آماده سازی فوندانسیون که دارای حساسیت بالایی است باید یک متر بدون خطا انتخاب کنیم.

ذخیره سازی داده ها

ذخیره سازی اطلاعات و مقادیر اندازه گیری شده یکی از مزیت های مهم در متر لیزری است. ذخیره سازی کاربر را از یادداشت کردن راحت می کند و می تواند در حافظه متر دیجیتال آنها را ذخیره کند. البته باید به این نکته توجه داشت که حافظه ابزار اندازی گیری میزان مشخصی دارد.

محاسبات مختلف با متر لیزری

محاسبه با متر لیزری

یکی از نکات مهم استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در ساخت متر های لیزری موجب شده است که از این ابزار بتوانیم در مکان های مختلفی استفاده کنیم. انجام محاسبات دقیق از مزیت های بهترین متر لیزری است و اعداد به دست آمده را با یکدیگر جمع و تفریق کرد و یا اینکه با کمک آن بتوانیم محاسبات فیثاغورثی و یا حتی میزان حجم و مقادیر سطوح را محاسبه کنیم.

مقاومت در برابر آب و رطوبت

در واقع منظور از اینکه یک متری در برابر آب مقاوم است این است که در مناطقی با رطوبت بالا و در زمان هایی که بارندگی وجود دارد بتوان از آن استفاده کرد. برای اینکه این ابزار اندازه گیری در برابر رطوبت و باران مقاوم باشد باید دارای بدنه ضد آب بوده و راه نفوذ آب و رطوبت به داخل آن وجود نداشته باشد یعنی اینکه در برابر نفوذ آب عایق بندی شده باشد.

خدمات و گارانتی معتبر

ارائه گارانتی های معتبر و خدمات مناسب از مواردی است که در انتخاب بهترین ابزار اندازه گیری اهمیت دارد. معنی ضمانت این است که متر لیزری دارای طول عمر بالایی باشد و اگر دچار مشکل شد قطعات آن با همان کیفیت و در مدت زمان کمی توسط فروشنده تامین شوند.

دیگر مزیت و ویژگی های بهترین متر لیزری

راهنمای خرید بهترین متر لیزری

به برخی از مزیت هایی که شما را در انتخاب بهترین متر لیزری کمک می کند اشاره می کنیم که بهتر است در زمان خرید به آنها توجه داشته باشید.

  1. سرعت و مدت زمان محاسبه متر لیزری
  2. ابعاد و اندازه دستگاه
  3. نوع لیزر دستگاه
  4. مقاومت بدنه
  5. قیمت متر لیزری
  6. نور پس زمینه نمایشگر
  7. اتصال به تلفن همراه

در زمینه تولید و ساخت متر لیزری (دیجیتال) شرکت ها و برند های مختلفی فعالیت داردند و اقدام به تولید می کنند. برای انتخاب بهترین متر لیزری موارد مهم و کاربردی را بیان کردیم اما می توان به صورت مختصر اشاره کرد که بهترین کارایی، سرعت بالا، دقت، مقاومت و انجام محسابات مواردی است که می تواند در انتخاب بهترین برند کمک شما باشد.

شرکت آروا به عنوان تولید کننده انواع متر لیزری، موارد مهمی از جمله برد و دامنه، میزان ذخیره بالا، اندازه گیری حجم و مساحت، بدنه مقاوم و … را در ساخت محصولات خود درنظر گرفته است.

انواع متر لیزری آروا با ویژگی های منحصر به فرد

متر لیزری آروا

اکنون وقت آن است که شما را با انواع متر لیزری آروا آشنا کنیم و از مزیت ها و ویژگی های منحصر به فرد بگوییم. متر لیزری آروا یک همراه مطمئن در کارهای اندازه گیری است و شما می توانید در کارهای مختلف ساختمانی، کابینت سازی، پارتیشن بندی و … از آن استفاده کنید و بهترین تجربه را داشته باشید.

آروا با رعایت استاندارد های ساخت و کیفیت محصولات آنچه شما نیاز دارید را تولید و در اختیار قرار می دهد. شما را با مهم ترین مزیت های متر لیزری (دیجیتال) آروا آشنا می کنیم که در انتخاب و خرید بهترین متر لیزری موثر هستند.

  • برد اندازه گیری ۴۰ تا ۸۰ متر
  • دقت اندازه گیری ۰.۰۵mm±
  • واحد های اندازه گیری m/in/ft
  • قابلیت اندازه گیری پیوسته و لحظه ای
  • قابلیت اندازه گیری حجم و مساحت
  • قابلیت اندازه گیری فیثاغورث تک نقطه ای و دو نقطه ای
  • قابلیت محاسبه حداقل و حداکثر میزان اندازه گیری: دارد
  • قابلیت ثبت ۱۰۰ مساحبه
  • قابلیت جمع و تفریق طول/مساحت/حجم
  • نوع لیزر class2
  • دیود لیزر ۶۳۵nm<1mW
  • قابلیت خاموش شدن خودکار لیزر: ۲۰ ثانیه
  • رابط متر
  • قابلیت خاموش شدن خودکار دستگاه: ۱۵۰ ثانیه
  • دمای کار ۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد
  • دمای ذخیره سازی: ۲۰ تا ۶۰+ درجه سانتی گراد
  • رطوبت ذخیره سازی ۲۰% تا ۸۰% RH
  • باتری ۲ باتری ۱.۵ ولتی AAA
  • تراز افقی
  • کالیبراسیون دستی
  • قابلیت نشانه گذاری فواصل معین